دسته‌بندی نشده

تاریخچه برند هیوندای موتور

Hyundai-Logo

Hyundai-Logo

تاریخچه برند هیوندای موتور

هیوندای موتور، شرکت خودروسازی هیوندای یک شرکت چند ملیتی است، که در سال 1967 توسط تاسیس شد. این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه خودروسازی در جهان است که دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول واقع شده. این شرکت در سال 2008 در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان قرار داشت و تولید سالیانه بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار دستگاه دارد.

امروزه شرکت هیوندای موتور محصولات و خدمات خود را از طریق 6 هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی خدمات، که در 193 کشور جهان مستقر می باشد، عرضه می دارد.

 

جهت مشاهده قطعات یدکی هیوندای کلیلک کنید

برند هیوندای موتور

هسته اولیه گروه شرکت‌های هیوندای در سال ۱۹۴۶ توسط چانگ جو یانگ تأسیس شد. او طول دهه نخست فعالیتش، با استفاده از حمایت‌های دولتی، انواع فعالیت‌های صنعتی و تجاری همچون ساخت‌وساز، کارخانجات فولادسازی، حوضچه‌های کشتی‌سازی و تجهیزات الکترونیکی، همچنین ارائه خدمات پشتیبانی، خدمات مالی و تجاری را تحت پوشش این هلدینگ قرار داد و در ابتدای دهه ۱۹۶۰ به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی تبدیل شد.

چانگ جو یانگ در سال ۱۹۶۷ هیوندای موتور را به‌عنوان شرکت تابعه از گروه هیوندای و بازوی خودروسازی این گروه صنعتی، تأسیس کرد. نخستین خودروی عرضه شده توسط این شرکت، فورد کورتینا بود، که با مشارکت مستقیم شرکت فورد، اما با استفاده از نیروی انسانی در کره جنوبی مونتاژ می‌شد. مالکین شرکت هیوندای با هدف ساخت خودرویی مستقل، مدیرعامل پیشین شرکت خودروسازی انگلیسی بریتیش لیلاند؛ جورج ترنبول را در شرکت خودروسازی هیوندای استخدام کردند. ترنبول نیز ۵ مهندس بریتانیایی را برای پیشبرد توسعه و ساخت نخستین خودروی این شرکت کره‌ای، بکار گرفت.

مدیران هیوندای با مشارکت شرکت‌های ایتال‌دیزاین؛ به منظور طراحی خودرو و میتسوبیشی موتورز؛ برای تأمین اجزای خودرو و ساخت اکسل، نخستین خودرو کره‌ای، یعنی هیوندایی پونی را در سال ۱۹۷۵ تولید کردند، که در پی آن صادرات نخستین محصول بخش خودروسازی هیوندای، به کشور اکوادور نیز در همین سال آغاز گردید.

هیوندای پونی عنوان سازنده پرفروش‌ترین خودرو کره‌ای را برای شرکت هیوندای به ارمغان آورد و هنوز نیز آمار فروش این خودرو، در مجموعه خودروسازی هیوندای، بدون رقیب باقی‌مانده‌است.

 

دیدگاهتان را بنویسید